Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Autor

Wiadomość
 Tytuł: MP Poradnik
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 12:07 am 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 118
[* Poradnik w fazie tworzenia ale zamieszczam na razie to co udalo mi sie urodzic. Wszelkie kolory , linki etc zostana dodane dopiero po skonczeniu merytorycznej czesci poradnika. Mam nadzieje ze pomoze on wszystkim , ktorym profesja MP wydaje sie ciekawa *]

W Anarchy Online masz do wyboru pare profesji. Kazda gra sie inaczej , kazda wymaga innych umiejetnosci. MP to profesja , ktora jesli by porownywac do klasycznych RPG laczy w sobie Nekromante, Przywolywacza i Czarnoksieznika. Jego glowna bronia sa stworzenia (pety) , ktore sa uosobieniem jego emocji. Czyli jak np w dziecinstwie mama bronila mu ogladac filmy pozno w nocy to szedl do pokoju i tworzyl takie 'Uosobienie Matko-Umrzyj'. No a potem dorosl i zaczal wykorzystywac je do przeroznych celow. MP posiada takze umiejetnosc manipulacji nanoskillami (o nich pozniej). Potrafi wplywac na nie dodatnio lub ujemnie. Ogolnie jest to klasa bardziej zorientowana na support niz na jakies wyspecjalizowane dzialania. Nie posiada wielkiej sily ofensywnej , na glownego lekarza w druzynie tez sie nie nadaje. Wszystkiego ma po trochu i dlatego calkiem przyjemnie gra sie ta postacia solo. Jednak AO to gra multiplayer , wiec granie solo moim zdaniem nie ma sensu. Na szczescie w teamie MP takze potrafi sobie radzic.



Spis tresci

  1. Chce zostac Metafizykiem, czyli tworzymy nowa postac
  2. Umiejetnosci, czyli co rozwijac by nie zalowac
  3. Nanosy
  4. Bron
  5. Taktyki , porady itp





1. Chce zostac Metafizykiem, czyli tworzymy nowa postac

a)Wybor Rasy

MP jest klasa dosc uniwersalna jesli chodzi o wybor rasy. Wg gry powinien byc to ktos , kto jest slaby i potrzebuje pomocy swoich petow by moc obronic sie przed zlym wplywem srodowiska. Na szczescie mozemy sami uksztaltowac swoja postac i zrobic z niego zabijake , ktory pety wykorzystuje tylko jako dodatek do dmg.

Solitus - najbardziej wywazony wybor. Koszt IP na abilities jest rozlozony rownomiernie. Rasa ta nadaje sie do bycia zarowno 'zabijaka' jak i kims kto stawia na swoje stworzonka

Opifex - nie mam zdania o tej profesji , jednak nie bardzo pasuje mi na MP. Zielone Agility i Sense nie pomoga zbytnio w zdobyciu lepszych nanoprogramow, a skille ktore sie na nich opieraja najczesciej nie maja duzego znaczenia (chyba ze decydujemy sie na kogos, kto bedzie uzywal broni zasiegowych).

Nanomage - wydawaloby sie , ze to najlepszy wybor na MP z racji wysokiej Intelligence i Psychic. Jednak wysoki poziom nanoskilli okupuje bardzo niskim poziomem HP, co na wyzszych lvlach bardzo przeszkadza. Ta klasa najszybciej moze uzywac lepszych petow i nanoprogramow, co czesciowo rekompensuje jej fizyczne niedoskonalosci.

Atrox - zdziwicie sie , jednak ta klasa bardzo przypadla mi do gustu jako MP. Nie polecam jej jednak dla poczatkujacych. Wysoki poziom HP , calkiem niezle mozliwosci ofensywne. Jednak caly czas bedziemy miec problemy z nanoskillami oraz poziomem nano. Trox bardzo dobrze radzi sobie w zwarciu , walczac u boku swojego peta. Poza tym (podobno) na wyzszych poziomach roznica w nanoskillach nie ma wielkiego znaczenia, a te dodatkowe HP sa bardzo przydatne podczas rajdow , misji czy w PvP

b)Maxymalne Ability

Nalezy pamietac ze Intelligence wplywa na nanoskille , Psychic na poziom nano i te 2 cechy sa najczesciej wymagane przez przedmioty dla MP (np Tier Armor). Z kolei wysoka Stamina da nam wiecej HP a razem z Agility jest najczesciej uzywanym skillem do zakladania implantow. Sense raczej nie ma duzego znaczenia dla MP. Strength natomiast zwieksza obrazenia zadawane w walce wrecz i wplywa na skille broni przeznaczonych do walki w zwarciu.


Level 200 - chociaz max osiagamy juz tak na 160-170 lvlu


(!empty($user->lang['CODE'])) ? $user->lang['CODE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'CODE'))):
                      Solitus       Opifex       Nanomage      Atrox

Strength            472           464             464             512

Agility              480           544            464             480

Stamina             480           480             448            512

Intelligence        480            464            512             400

Sense                480           512             480             400

Psychic              480            448            512             400





Level 220 - wraz z Shadowlevelami znika pierwszy blok na ability i mozemy rozwinac je do jeszcze wyzszych poziomow, co na pewno ulatwi zakladanie wszelkich milych itemow z obu dodatkow.

[pre]

Solitus Opifex Nanomage Atrox


Strength 772 764 764 912

Agility 780 944 764 780

Stamina 780 680 748 912

Intelligence 780 764 912 600

Sense 780 912 780 600

Psychic 780 748 912 600


[/pre]

2.Umiejetnosci, czyli co rozwijac by nie zalowac


GRUPA 0 - Abilities

+ Intelligence
+ Agility
+ Stamina

Polecam maxowac na kazdym lvlu , a przynajmniej Int. Dzieki nim mamy lepsze nanoskille i nie mamy problemow z ubieraniem implantow (kazdy imp ktory sam zaprojektujesz ma najczesciej wymagania na te 3 skille).
Reszte abilities rozwijac w zaleznosci od potrzeb, lub kiedy przy podnoszeniu innych umiejetnosci napisze 'base abilities are too low'

+ Body Development
+ Nano Pool

Podnosic w zaleznosci od stylu gry. HP polecam miec zawsze jak najwiecej , natomiast nano powinno byc tyle , by bez jego odnawiania byc w stanie rzucic wszystkie buffy , wyczarowac pety i rzucic buffy na nie

GRUPA I - max na kazdym lvlu


+ Bio Metamorphoses (BM)
+ Time & Space (TS)
+ Matter Creation (MC)

3 podstawowe nanoskille , uzywane do tworzenia peta atakujacego i leczacego , a takze do czarowania buffow polepszajacych skutecznosc twoich petow

+ Treatment
+ Computer Literacy (CL)

Pierwsza do zakladania implantow, druga do pamieci na nanoprogramy, czyli NCU

+ Nano C. Init

Zwieksza szybkosc rzucania nanoprogramow , to jest tworzenia petow, atakowania nukami itp.


GRUPA II - bardzo wazne

+ Matter Metamorphosis (MM)

Skill wymagany do tworzenia mezz peta oraz init debuffow.

+ Sensory Improvement (SI)
+ Psychological Modifications (PM)

Skille wymagane do programow buffujacych nanoskille. W pozniejszej fazie gry (tak od 100 lvlu) polecam przerzucic je do grupy I.

GRUPA III

+ Evade Close Combat
+ Dodge Ranged
+ Duck Explosives

Skille odpowiedzialne za uniki przed wybranym typem obrazen, ich zwiekszenie zapobiega dostawaniu czestych uderzen krytycznych. Duck Exp jest rzadko rozwijany, z uwagi na niska przydatnosc

+ Run Speed

Wartosc tego skilla ma wplyw na to jak szybko biegamy lub latamy. Latwo mozna podniesc go o bardzo duza ilosc za pomoca buffow (max o 760) wiec nie ma potrzeby inwestowac wielu IP w niego

+ Nano Resist

Skill przydatny glownie do PvP, utrudnia wlepienie nam jakis nieprzyjemnych debuffow. Mobki zdaja sie go raczej ignorowac i na wyzszych poziomach dostajesz od nich wszystkim co tez maja do zaoferowania

+ First Aid

Z uwagi na to , ze MP ma ze soba latajaca apteczke nie ma potrzeby ladowania zbyt wielu punktow w ta zdolnosc. Jednak pet leczy w pewnych odstepach czasu , moze sie zdarzyc ze akurat dostaniemy kilka critow pod rzad kiedy on bedzie sie 'naladowywal'. I w takich przypadkach warto miec pod reka jakas mala pomoc w postaci podrecznej apteczki.

+ Break and Entry

Skill odpowiada za umiejetnosc otwierania zamknietych pojemnikow (przy uzyciu lockpicka). Potrzeba 2 x QL misji by bez problemu otwierac wszystko co spotkamy. Polecam stopniowe rozwijanie tej cechy do wartosci ok 450 , a dalej tylko wtedy kiedy chcemy zajac sie czyszczeniem implantow lub hackowaniem itemow.

+ Nano Programming

MP jest bardzo dobra klasa do budowania implantow. Posiada wlasna linie buffow , a na dodatek skill jest zielony , wiec nie kosztuje duzo IP. Jest takze bardzo wygodnym skillem , gdyz implanty to bardzo wazny aspekt grania w AO i przydadza sie kazdej twojej postaci.

GRUPA IV - cala reszta

Znajda sie tu glownie skille broni i specjale do nich. Ich rozwoj zalezy od tego , na jaka bron sie zdecydujesz. O wyborze broni napisze kiedys. Znajda sie tu takze tradeskille , ich rozwoj takze zalezy od tego , czy chcesz wyreczac inzynierow w ich codziennych zajeciach , czy lepiej pozostac przy rzucaniu im TS/MC mochow.

GRUPA V - czego nie rozwijac

+ Map Navigation

Moim zdaniem nie oplaca sie dawac nawet jednego punktu w ta ceche , za pomoca implantow mozna ja podniesc do wartosci 130 , od ktorej masz juz wszystkie upgrady (poza rozroznianiem strony) , a bez mapy rowniez mozna sobie poradzic - wystarczy uzywac Huge Map. I jeszcze jedno - tego skillu nie mozna zresetowac

+ Vehicle Air

Prawdziwy MP nigdy nie kupi Yalmy. Prawdziwy MP uzywa tylko Quantum Wings (program , dzieki ktoremu mozesz latac). Prawdziwy MP nie rozwija tego skilla. Jesli nie jestes prawdziwym MP to po jaka cholere czytasz ten poradnik.


3. Nanosy

I. Pety - nasz maly przenosny zwierzyniec

Pety dziela sie na 3 kategorie - atakujace , leczace i mezzujace (zatrzymujace mobki w miejscu uniemozliwiajac im atak). Pety MP maja ograniczony czas dzialania, najkrocej zyja atakujace (max 20 minut). Po tym czasie uprzejmie oznajmia ze nie maja juz po co zyc i bezczelnie popelnia samobojstwo na twoich oczach. Cale szczescie ze nie robia tego podczas walki - mozesz petem z licznikiem 0 wybic wszystkie mobki w okolicy , jesli tylko dosc szybko zaatakujesz je petem. Na pety dzialaja komendy , ktore mozesz wpisywac w glownym oknie gry , lub porobic macra, co bardzo ulatwi ci nad nimi kontrole. Polecam takze na samym poczatku wejsc do menu po lewej stronie i wybrac Actions -> Pet -> Pet Info. Na ekranie pojawi sie okienko pokazujace stan naszych stworzen, ich nazwy , HP i dzialajace na nich programy.

Lista komend petow (dostepna po wpisaniu /pet help, tam tez mozecie w latwy sposob zrobic makra do tych komend , wystarczy kliknac na niebieskim linku i potem makro umiescic na pasku). Komendy nizej odnosza sie do wszystkich petow , mozna jednak wybrac peta ktoremu chcemy wydac polecenia przez dodanie jego aktualnej nazwy po /pet Nazwy wieloczlonowe musza byc polaczone cudzyslowem np. /pet "Tatus Muminka" terminate

/pet attack - wydaje rozkaz ataku na cel

/pet heal - kaze leczyc cel

/pet wait - pety zatrzymuja sie w miejscu , kasuje inne polecenia

/pet behind - kaze petom trzymac sie za toba

/pet guard - pet zaatakuje kazdego, kto zaatakuje ciebie

/pet follow - pet podazy za toba , kasuje inne polecenia

/pet terminate - niszczy peta

/pet rename - zmienia nazwe peta

/pet chat "Komunikat" - pet wypowiada komunikat

/pet hunt - pety same szukaja mobkow i atakuja je

/pet report - wyswietla tekstowa informacje na temat petow - poziom HP,Nano i czas trwania

a) Pety atakujace (MC, TS)

Z poczatku maja ksztalt kul tudziez balonow i nie wygladaja zbyt groznie. Atakuja nibyrekami tudziez dendrytami :) W pozniejszej fazie gry bedziemy mogli zaopatrzyc sie w Demona, ktory ma juz bardziej konkretny wyglad. Istnieja jeszcze specjalne pety , ktore mozemy wyczarowac z urn znajdowanych w ToTW lub IS, maja wyglad szkieleta z kosa i znacznie dluzszy czas zycia niz zwykle pety atakujace. Minusem jest to , ze w jednej urnie mozna miec maxymalnie 10 ladunkow , kazdy jeden to jeden pet. Ma to zwlaszcza znaczenie przy urnach z IS , gdyz nie zawsze mozna bez problemu je stamtad wyciagnac. Z dodatkami dochodzi jeszcze 5 dodatkowych petow (4 z SL , jeden z AI). SL pety maja wyglad demonow , roznia sie kolorem od tych z RK. Rihwen (pet z AI dostepny na 220 lvlu) wyglada jak zielony Mortiig. [* Zdjecia wkrotce *]

b) Pety leczace (MC, BM)

Moze tego nie wiesz , jednak jest to twoj ulubiony pet. Niejednokrotnie uratuje ci skore , jest takze bardzo mile widziany przez ludzi w teamach. Pamietaj ze takze on ma nanopool i jesli mu sie skonczy nie bedzie mogl leczyc , a nano odnawia mu sie dosc wolno. Sprawdzaj poziom nano przez /pet report. Ta uwaga odnosi sie slabszych wersji , te lepsze maja juz naprawde duzo nano. (Sugestia by Dziki, zeby nie bylo ze plagiat). Z SL dostaniesz jeszcze jednego heal peta - Mortificant the Eternal.

C) Pety mezzujace (MC, MM)

Petow tych nie kupisz w sklepie. Mozna je znalezc tylko jako nagroda na misji, tak wiec najlepiej posluzyc sie ClickSaverem. Sa bardzo przydatne do stopowania dodatkowych mobkow, jednak ich efekt nie zawsze jest natychmiastowy, a czasem mob potrafi sie zerwac. Pamietaj tez , ze jesli uderzysz zmezzowanego moba czar peta przestanie dzialac.

I.a. Pet dmg buffy - Instill (MC,BM)

Zwiekszaja dmg zadawane przez atak peta. Dzialaja dosc dlugo.

I.b. Pet init buffy - Chant (MC, SI)

Zwiekszaja szybkosc atakowania peta a takze zwiekszaja wskaznik Agg/Def, przez co twoje pety lepiej trzymaja na sobie uwage (aggro) mobow.

I.c. Pet big dmg buffy - Anima , Evocation (BM,MC,TS)

Zwieksza obrazenia zadawane przez pety o duze sumy , a takze zwieksza Offense Modifier , co przeklada sie na dodatkowy dmg. Istnieja 2 linie tych nano. Animy trwaja tylko parenascie sekund i raczej nie sa przydatne, nie zwiekszaja tez Offense Modifier. Evocation maja juz dluzszy czas dzialania (max to 7 minut), jednak maja duze wymagania, sa ograniczone lvlowo i na wyzszych poziomach dostepne tylko jako loot z bossow. Niemniej jest to twoj podstawowy ofensywny buff na peta.

Buffujac atak peta warto zachowac taka kolejnosc rzucania jaka podalem. Ostatnia linia ma dlugi czas recharge, wiec dla zaoszczedzenia czasu powinna byc rzucana dopiero po dwoch poprzednich buffach.


II. Nuke - czyli zostawmy to lepiej NanoTechnikom

MP posiadaja astronomiczna i niewyobrazalna liczbe 8 programow atakujacych , podzielonych na 2 kategorie. Na poczatku gry moga byc calkiem niezlym sposobem na zwiekszenie dmg, jednak w pozniejszych fazach gry ich przydatnosc maleje ze wzgledu na koszt nano - trzeba miec naprawde duzy nanopool zeby moc wyrzadzic nimi jakies szkody na wysokolvlowym mobie. Juz lepiej pozostac przy broni.

a) Nuke zadajace Cold dmg (MC, PM)

Mniejszy dmg jednak nizszy koszt nano i odrobine szybszy recharge. Poza tym fajny efekt lodowej explozji

b) Nuke zadajace Energy dmg (MC, PM)

Oprocz zadawania dmg nuke te obnizaja nanoskille celu na pare sekund. Jednak jesli cel obroni sie przed tym efektem nie otrzyma takze dmg. Przydatne w PvP , stackuje sie razem z innymi nano debuffami.

III. Nanoskill Buffy - czyli dlaczego lepiej chowac sie w wiekszych miastach

Unikalna zdolnoscia MP jest mozliwosc zwiekszania umiejetnosci zwanych nanoskillami. Umozliwiaja one tobie lub innym dostep do lepszych programow. Istnieje kilka wersji tych buffow , rozniacych sie iloscia dodawanej umiejetnosci , jej typem , czasem dzialania i kosztem NCU. Badz przygotowany na nieustanne pytania o buffowanie innych kiedy znajdziesz sie w jakims bardziej zatloczonym miejscu. Jesli nie masz SL polecam makro /macro nosl /say Sorry no SL , jako odpowiedz na kazde pytanie o CT/CM/CI. Wszystkie te buffy korzystaja z PM oraz SI



Ile dodaje Czas trwania NCU

Teachings +25 30 min 6-8
Mastery +50 45 min 12-16
Infuse +90 50 min 38-42
Mocham +140 1h 50-52



W SL masz takze dostep do wersji Composite powyzszych nano. Roznia sie od tych zwyklych tym , ze dodaja do wszystkich nano jednoczesnie , przy kosztach NCU zazwyczaj mniejszych od pojedynczego zwyklego buffa. Maja takze wydluzony czas dzialania. Maja takze wymagania lvlowe co do rzucajacego i celu


Czas Trwania Lvl MP Lvl celu NCU

CT 4h 25 15 6
CM 4h 50 40 13
CI 4h 100 90 25
CMoch 1h 185 175 48
CMoch 2h 205 201 51
CMoch 4h 215 205 54
CMoch 8h 219 209 55



Bardzo milym programem rowniez zwiekszajacym nanoskille jest Odin's Missing Eye. Oprocz duzego bonusu +40 do wszystkich nanoskilli, dodaje takze +40 do Intelligence i Psychic , zwiekszajac dodatkowo +8 nanoskille i dodajac troche do nanopool. Wada jest to , ze na czas trwania zabiera MP 250 HP. Jest to tylko selfbuff, nie mozna go rzucic na innych.


IV. Nanoskill debuffy (PM, SI) - czemu kur.. nie moge rzucic tego nano

MP potrafia takze oddzialywac na nanoskille w druga strone , to znaczy odejmowac je. W przypadku mobow nie ma to wiekszego znaczenia , gdyz nie przeszkadza im to w rzucaniu nano, jednak w PvP te debuffy maja kluczowa role w oslabieniu twojego przeciwnika. Nie mozna ich takze zdjac przy uzyciu Virus Scannera. Dziela sie na 2 grupy:



Ile zabiera Czas Trwania

Unmake -75 3 min
Dominate -125 5 min


Osobnym nano w tej kategorii jest Nano Shutdown (NSD). Jest to potezny debuff zabierajacy -2000 z kazdego nanoskilla , co zazwyczaj uniemozliwia innemu graczowi rzucenie jakiegokolwiek programu. Trwa 1 minute , jednak ciezko nim trafic, z racji podwyzszonych mozliwosci obrony przed tym nano.

V. Dmg oraz Init debuffy (MM, PM) - tutaj dosc biednie

Nano z tej linii obnizaja dmg oraz szybkosc zadawania uderzen celu. Ponownie na mobkach nie robi to zbyt duzego efektu ,w PvP jest lepiej jednak nawet najlepsze nano z tej kategorii jest zbyt slabe by przeszkodzilo innym w szybkim cie usmierceniu

VI. Nanocost reducer (MM,BM,PM) - wiecej po tej samej cenie

Bardzo mile buffy zmniejszajace koszt rzucanych nano. Czesto bedziesz o nie proszony , a w druzynie zawsze rzucaj je na Docow i Advow, gdyz zmniejszy to koszt ich leczen. Wada tych nano jest duzy apetyt na NCU. Dobre dla Atroxow MP.

VII. Nano interrupt reducer (TS,PM,SI)

Dzieki tym nano zmniejszasz szanse na to , ze po otrzymaniu ciosu twoja postac przerwie czarowanie programu , a takze na to , ze nanoprogram sie nie uda (You fumbled). Moim zdaniem mozna sobie ta linie odpuscic. Zre duzo NCU a jej przydatnosc jest raczej niewielka.

VIII. Creation Weapons (MC,BM,TS) - czyli wzywam potege Posepnego Czerepu :)

Nano te tworza w twym inventory magiczne bronie i tarcze. Dziela sie na 3 grupy:

Tarcze
Laski 1hb [*napisac cechy i modifiery*]
Laski 2hb

Moim zdaniem nie oplaca sie inwestowac w te bronie , nie maja zbyt ciekawego dmg, duze wymagania a modifiery niezbyt atrakcyjne. Jedynym chyba plusem jest ich wyglad.

VIIII. NP buffy - pobaw sie w inzyniera

Buffy te dodaja do skilla Nano Programming , umozliwiajac budowe lepszych implantow. Mozesz je takze rzucac na innych. Stackuja sie z expertyza.


Symbol Helper +20
Advanced Symbol Manipulation +92


X. Pet snare/root reducer - uwolnij swoje stworzenia z tej galarety

Nano z tej grupy zdejmuja spowolnienia (snare) i uziemienia (root) z petow, umozliwiajac im podazanie za toba. Sa 3 , pierwsze do wyrollowania na misji , reszta do znalezienia w bossach

XI. Crystalizery

Lien oraz Saemus Crystalizer to programy wymagane do wyczarowania petow z urn. Pierwszy mozna znalezc w Totw (Yatilla, Reanimator, Lien) , drugi w IS (Archdeacon Saemus). Tworza one kulke energii , ktora musimy zasilic urne, by potem moc z niej wyczarowywac pety. Charakteryzuja sie ladnymi efektami specjalnymi przy czarowaniu , smiesznym ql (390) oraz bardzo duzym jak na lvl ich uzyskania kosztem nano.

XII. Reszta

a) Quantum Wings - nano umozliwiajace latanie. Bardzo tania (250k) alternatywa Yalmy. Uzywane przez prawdziwych MP. Latajac moza uzywac gestow, a bedac zpolimorfowany mozna robic calkiem ciekawe rzeczy.

b) Anticipation of Retalitation - zwieksza nasze evady o 60 punktow. Nie stackuje sie z GSF.

C) Curse of Chronos - tzw stun. Uniemozliwia celu jakakolwiek akcje przez 5 sekund. Przydaje sie na docow, poniewaz rzucenie tego nano , przerywa wykonywanie rzucanych programow. Dlugi czas recharge.

d) Notum Rejection - zwieksza o 25% koszt nanoprogramow celu. Zastosowanie w PvP, na docow i NT.

Oprocz Composite nie umieszczam tu SL nanosow , poniewaz nie znam sposobu ich dzialania , chociaz czytajac auno wnioskuje ze nie ma tam zbyt wielu ciekawych programow.


4. Bron

Wybor broni to wybor dosc trudny dla MP. Zaden z jego skilli broni nie jest zielony, co przejawia sie w wysokim koszcie IP. Jesli dodac do tego specjale itp. to zobaczycie ze bedziecie miec trudnosci zakladaniu coraz to lepszych broni. Generalnie mozna zajac sie walka wrecz lub walka z dystansu. Decyduje o tym najczesciej rasa i ilosc HP, chociaz w AO masz pelna dowolnosc i wcale nie musisz ulegac stereotypom.


I. Walka wrecz


a) 1hb

Tutaj znajdziesz calkiem duza liczbe dobrych broni dla MP. Najpierw czaszki w Totw potem te z IS , a jesli masz AI to na pewno zainteresuje cie Kyr'Ozch Hammer.

Howling Skull
Skull of Lamentation
Skull of Woe

3 czaszki z Totw. Plusem jest ich szybkosc, FastAttack na poziomie ok 15 sekund. Zwrocic uwage ze Lamentation i Woe mozna trzymac tylko w jednej rece , na szczescie kazda w osobnej. Howling Skull leci z DoTa , Skull of Lamentation z Liena , Skull of Woe z Reanimatora (dosc rzadki drop)

Skull of Despair
Skull of Misery

Te dwie sa z IS. Ta pierwsza nie posiada FastAttack. Ponownie zwrocic uwage na to, do ktorej reki mozemy je wlozyc.

Kyr'Ozch Hammer (Type 112)

Bron z AI, nie wiem czy dobrze dziala , jednak wiekszosc wysokolvlowych MP z nimi chodzi.

b) 2he

Kolejny dobry wybor dla MP preferujacego walke wrecz.

Frost Scythe of the Legionnaire - kosa wypadajaca ze Deathless Legionnaire w Totw. Posiada staly dmg i zadaje Cold dmg. Uzywana w SL czesciej od Styga , z racji wysokiego min dmg.

Stygian Desolator - czerwony miecz od pana Aztura z Totw. 10 sek FastAttack i dobry dmg. Ulubiona bron temple twinkow. Problemem jest najczesciej jego zdobycie.

Panther
Pained Panther

Dropowane przez Shadow Cenobite w CoH. By je zdobyc nalezy przelaczyc pety na tryb hunt, poniewaz Shadowow nie da sie ztargetowac. Wysokie wymagania, zalozenie moze sprawic troche wysilku. Mily dla oka dmg i ogolnie wyglad zewnetrzny. Jak zalozysz to Atroxem , ludzie przestana prosic cie o Mochy i zaczna o Behe ;)

Frost-Bound Reaper - starsza wersja kosy z Totw. Znalezc jam mozemy w IS. Rowniez staly dmg. Niestety odejmuje az -1110 od Melee Init , co sprawia ze atakujemy sporo wolniej.

Permafrost - marzenie wielu MP. Powaznie wygladajaca kosa wypadajaca z Hezaka (glownego bossa w IS). Spory dmg a w dodatku 7% szansy na zalozenie naszemu celu roota trwajacego 10s. Glowna wada - zdobycie.

c) Melee Energy

Wybor dla ludzi z dodatkami , poniewaz w tej grupie znajduje sie Kyr'Ozch Energy Hammer, ktory stanowi alternatywe dla zwyklego mlotka

Jupiter Aegis
Gift of Jupiter

Rzadki drop na dynach (Wailing Wastes , Newland Desert , Aegan). Tylko ql 40-50. Calkiem niezly dmg , chociaz wolna. Uzywana glownie przez nisko lvlowe twinki (rzadko).

Kyr'Ozch Energy Hammer (Type 112)

Nie mam doswiadczenia w uzywaniu tej broni.


Specjale do broni melee:

a) Fast Attack

Podstawowy specjal wiekszosci broni melee. Przyzwoite obrazenia i najczesciej krotki recharge. Uzywac jak najczesciej.

b) Brawling

Atak, ktorego dmg w znacznej mierze zalezy od Strength. Ma staly recharge 15s. Dosc czesto nie trafia.

c) Dimach

Potezny atak dostepnny tylko z niektorymi bronmi. Cholernie dlugi staly recharge 30min. Warto zostawic jako 'atak ostatniej szansy'.


II. Walka dystansowa


a) Pistol

Najtanszy wybor jesli chodzi o IP. Pistoli do wyboru jest cala masa, jednak te najfajniejsze sa zarezerwowane dla posiadaczy dodatkow. Poza tym istnieje bardzo duza grupa pistoletow, ktore buffuja nasze nanoskille i/lub inne umiejetnosci, co moze sie przydac dla MP , ktorzy nie chca brac czynnego udzialu w walce.

Original Electronicum - pistolet dobry na poczatek dla kazdej profesji. Zero specjali , mily dmg, bonus do ncu. Nie mylic z innymi pistoletami z 'Electronicum' w nazwie, tamte wymagaja innych skilli a ich dmg jest mniejszy

Sol K-91 Monster - duzy dmg. Posiada Fling Shot. Do znalezienia na dynach

Sol K-94 Monster - starszy brat powyzszego. Oprocz Flinga dodano mu Burst ale i wymagania MG & SMG. Takze do znalezienia na dynach

Pain of Patricia - wypada z Patricii Johnson , jednej z Mercow. Super dmg, jednak wymaga 175 lvlu i ludzi do rajdu.

Second-Hand Old English Trading Co. - pistolet dodaje +5 do intelligence. Warto zalatwic sobie takie 2 , z jak najnizszym ql. Latwo zalozyc a taki maly bonus jest niezly na poczatek gry. Jest to jeden z przedmiotow , ktore posiada wiekszosc twinkow, wiec zawsze istnieje mozliwosc ich sprzedazy jak znajdziemy cos lepszego (ceny 100-200k)

O.E.T. Co. Jess (od ql100) - lepsza wersja powyzszej broni. Dodaje 20 do Intelligence i Psychic. Zaloz 2 i masz potezny bonus do podstawowych ability MP , nie mowiac juz o +8 do wszystkich nanoskilli.


b) Bow

Drugi co do wydatku IP wybor. MP z lukiem wyglada klimatycznie, podobno ta bron wyraza jego pustelniczy tryb zycia. Tu takze najlepsze zabawki sa w SL/AI. Dobra bron do PvP , pod warunkiem ze wybierzesz model z AS. Wada jest brak buffow do tego skilla - tylko expertyza i wrangle.

Bow of Ferocious Appetite - wysoki dmg , zero specjali. Luk dobry do PvM , czesto uzywany przez docow. Do znalezienia w bossach.

Pow Bow (max ql181) - ponoc najlepszy luk do PvP. Posiada AS i najmniejszy recharge z dostepnych lukow. Czesto uzywany przez MA jako bron do szybkiej zmiany, z racji 0.10 sekundowego zakladania.

Reet-Tech Stryker X - niezly dmg. Posiada Fling Shot i Aimed Shot. Wada dosc dlugi czas ataku i recharge oraz pojemnosc amunicji (chcialem napisac magazynka i pewnie byscie zrozumieli ale jakos nie pasuje to do luku)- tylko 3 strzaly.


c) Rifle

Troche dziwny wybor dla MP , kosztowny w IP , jednak ten skill calkiem latwo zbuffowac, a skutecznoscia te bronie nie odstaja zbytnio od innych.

Yatamutchy X-3 Counter-Sniper Rifle - wysoki dmg, wysoki crit, energy dmg. Sredni czas recharge i ataku. Ogolnie solidna i dobra bron.

Zastaba Velocity - bron bardzo czesto wykorzystywana przez inne profesje do PvP. Krotki recharge pozwala na czeste AS. Dmg moze nie tak dobry jak w X-3 ale bron nadrabia szybkoscia.

Specjale do broni ranged:

a) Fling Shot

Po prostu dodatkowy strzal, najczesciej wystepuje w pistoletach.

b) Aimed Shot

Strzal mierzony. Potezna bron , kazda rifle posiada ten specjal. Maxymalnie mozna nim zadac 13k dmg. By go uzyc przeciwko mobom nalezy sie schowac (liczy sie skill Concealment) a nastepnie uzyc. Latwo potrafi zalatwic nam aggro na glowe, co moze oznaczac klopoty. W PvP jest to chyba jeden z najbardziej skutecznych skilli. W walce z innym graczem nie musisz sie chowac by uzyc tego specjala. Ostroznie z uzywaniem go przy PvP do 25% procent hp, latwo mozna kogos niechcacy zdjac a potem wysluchiwac jego pretensji.

c) Burst

Atak seria, od wartosci skilla zalezy iloma pociskami trafisz. Dobry atak , zadaje przyzwoity dmg, jednak jest kosztowny w IP.

4. Pancerze


Pilgrim Visionary - armor do znalezienia na dynach/bossach. Wymaga Psychic i Staminy, co jest troche dziwnym zestawem. Posiada dosc dobry AC , rozlozony w miare rownomiernie. Bonusy do HP i nano zawsze sie przydadza. Wada jest trudnosc w skompletowaniu calego setu.

Red Cranium Nano Cloak - koszulka posiadajaca niewielkie AC , jednak dodajaca +8 do wszystkich nanoskilli, bardzo przydatna, gdy chcemy wycisnac z naszego MP jak najwiecej. Posiada ograniczenie lvlowe , zalezne od ql. Ql100 wymaga 75 lvlu, ql150 - 125. Rzadki drop na dynach/bossach.

T1
T2
Faithful MP

Pancerze dostepne dla posiadaczy SL. Bardzo dobry AC, piekne modifiery i super wyglad ostatniej wersji. Lvluja do ql300. Nie bardzo wiem jak je zdobyc, jednak zapewne trzeba zabic jakies nieprzyjemne mobki zeby uzyskac wymagane do tego przedmioty.

Living Cyber - NoDrop armor , helm, rekawice i ramiona znalezc mozna w Subway, w bossach lub losowych mobkach na nizszych poziomach. Reszte otrzymac mozemy wykonujac questa [* Zrobic opis questa *]. Armor ten wymaga Int/Psy i lvluje do ql50 (by to zrobic wystarczy klikac prawym przyciskiem, jednak uwaga zeby nie przesadzic gdyz wraz z ql rosna wymagania i moze sie zdarzyc , ze nie bedziemy w stanie zalozyc podlvlowanej czesci). Ogolnie armor dobry tylko na poczatek , marne AC , choc znosne melee i projectile, a bonus do HP ucieszy watlych nanomagow.

Luxurious Rubber - dobry pancerz, jednak trudno go zdobyc, poniewaz wypada z Mercow. Tylko 4 czesci. W miare dobre AC ale przyjemne modifiery. Wymaga tylko psychic i nie ma ograniczenia lvlowego.

Reanimator Cloak - podstawa w srodkowym okresie gry. Ta przebrzydla niebieska sukienka (uwierz mi , tez ja znienawidzisz po 50 lvlach) dodaje +11 do wszystkich nanoskilli. Zdobyc ja mozna laczac Necromancer Cloak z Indigo Carmine. To drugie uzyskujemy uzywajac Bio-Communicatora (do kupienia w sklepie) na Pit Demon Heart. Wymaga to 525 Chemistry. Reanimator lvluje od ql100 do ql150, zwiekszajac wymagania Int/Psy , AC, bonus do nanoskilli oraz blok lvlowy (75 na ql100, 100 na ql150). Wszystkie czesci do tego przedmiotu znajdziesz w Crypt of Home (CoH), dungeonie w Broken Shores.

Neleb's Nano-circuit Robe - alternatywa Reanimatora dla postaci o mniejszym lvlu (od 36 wzwyz). Nie ma prawie AC, jednak daje bonus +8 do wszystkich nanoskilli. Podstawa dla wszystkich Totw twinkow i innych , ktorzy chca uzywac jak najlepszych petow. Do zdobycia w Steps of Madness (Haloweenowy dungeon w Omni Forest) od Neleb. Nie jest tam ciezko , jednak Neleb ma bardzo duzo HP , dobrze jest wiec wybrac sie w teamie lub poprosic o pomoc kogos z wyzszym lvlem.

Blackshirt of Zuwadza - koszulka dodajaca +22 do MC/TS , czyli podstawowych skilli potrzebnych do rzucania peta atakujacego. Wymaga CL, do latwo jest podniesc za pomoca implantow. Bardzo dobry przedmiot, jednak zdobycie go jest bardzo trudne. Dropuje go Zuwadza (odkrywcze) 430x1300 gdzies kolo Rome. Mob ten ma 18h spawn i jest nieustannie kampiony wiec zycze powodzenia. Jakby tego bylo malo jego droprate jest niewielki.

Suzerain's Spiritual Chief Headwear - czapka dodajaca az 400 do nano i po 600 do kazdego AC. Moim zdaniem przedmiot dosc sredni, ma jednak jeden duzy plus - wyglad. Wymagania dosc duze , najpowazniejszy to TL6 (lvl 190+). Do zdobycia na Hollow Island z bossa 6 fali.

Human Skin Hood - kapturek nie posiadajacy AC , jednak majacy pare przydatnych bonusow. Dostaniemy go od Bane , jednego z bossow w CoH

Storm Carbonum - ulubiony armor nisko lvlowych twinkow, na wyzszych poziomach rowniez uzyteczny z racji dobrych bonusow do nano, Nano Resist, Nano C. Init i NCU. Dostac go mozemy proszac zaprzyjaznionego inzyniera o zrobienie go z Carbon Plates (do kupienia w sklepach) a nastepnie uzyciu Clanalizera na kazdej czesci.

5. Taktyki , porady itp [* Do zrobienia *]


Ostatnio edytowano Śr wrz 20, 2006 3:02 am przez Chromat, łącznie edytowano 15 razy

Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 12:50 am 
Doświadczony farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 489
Totalny opad szczeny. Najlepszy poradnik jaki kiedykolwiek widziałem. Wielkie GRATZ i /bow zarazem.

[edit] Pip Cię przebił poradnikiem dla Agenta:P[/edit]


Ostatnio edytowano So kwi 22, 2006 12:04 am przez Cyniq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł: Re: MP Poradnik
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 9:38 am 
NoLife

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 2635
kurcze zawsze chcialem grac wielkim atroxem MP z toporem w 1 lapie a tarcza w drugiej, ale widze ze raczej to cienki wybor :(

fajnie wyglada tez MP z howletem w lapie :)

aha i jeszcze 1 pytanie: czy da sie jakos polaczyc quantumi wings i kodiaka, tak by mozna bylo latac tym ostatnim jak yalma? :)

_________________
220/22/67 Soldier equip pic


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 11:08 am 
Sołtys


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 1144
Lokalizacja: Częstochowa
chrom tylko mała uwaga jesli ktos posiada dodatki to speed wielo krotnie rownasie zycie. jesli macie chlopaki dodatki maxujcie speed ile wlezie. w sl moby o wiele latwiej gubia agro anizeli na rk

_________________
Rimor Doc 220/30/70
Rimor Shade 220/25/70
Rimor Martial 220/16/ilestam
Rimor Enforcer 150/nie pamietam/nie mam pojecia


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 1:01 pm 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 118
Sparth nigdy nie mialem kodiaka, jednak wydaje mi sie ze przeszedl by taki numer. Wystarczy tylko najpierw rzucic QW a potem 'ubrac' samochod. To samo tyczy sie wszystkich morfow.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 1:07 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 884
co tu duzo mowic... NAJLEPSZY poradnik dla MP jakikolwiek w zyciu widzialem :) wielkie grats Chrom! nie zdziwie sie jesli po tym jak go dokonczysz znajdziemy jego tlumaczenia na innych stronach/forach oa :)
jeszcze raz wielkie grtz! good job!

_________________
Obrazek Adventurer


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 1:12 pm 
Ambitny farmer

Avatar użytkownika


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 316
Odnosnie tej konfiguracji T2 , T2 ma jeszcze helm i pady (ale nie ma wingsow), ale reszta to miodzio :wink:

_________________
Cienx - 178/15 Shade http://auno.org/ao/equip.php?saveid=64750
Generaldiv8 - 213/17 Soldier
Genek - jakis tam agent, kiedys twink
AoC - Ymir
Gieniek - Stygian Tempest of Set


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 25, 2006 1:20 pm 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 118
Poprawilem link , bylo dwa razy T1. Dzieki za zglaszanie wszelkich usterek itp.

BTW nikt jeszcze nie zauwazyl pewnego ciekawego bledu, jaki popelnilem ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 08, 2006 11:20 pm 
Wanna-Be Farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 9
Cóż mogę napisać :) .....Świetny poradnik :D


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 09, 2006 3:56 pm 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 68
(!empty($user->lang['QUOTE'])) ? $user->lang['QUOTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'QUOTE'))):
SL pety maja wyglad Hecklerow


O_o

_________________
168/8 Twinia Atlantean
http://auno.org/ao/equip.php?saveid=36745


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 09, 2006 7:28 pm 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 884
hmm z tego co sie sli nazwiedzalem to wydaje mi sie ze ten koncowy pet MP (Rihwen a moze nei koncowy ale nie zaglebiam sie w to) nie wyglada jak HECKLER ale jak MORTIIG... taka mala poprawka :)

_________________
Obrazek Adventurer


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 09, 2006 8:07 pm 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 68
Chromat (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):

BTW nikt jeszcze nie zauwazyl pewnego ciekawego bledu, jaki popelnilem ? :)


Chodzilo o wyglad tego peta czy cos jeszcze? ;]

_________________
168/8 Twinia Atlantean
http://auno.org/ao/equip.php?saveid=36745


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 09, 2006 11:11 pm 
Początkujący farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 118
Hmm info o wygladzie wzielem z jakiejs stronki. W SL nie bylem jeszcze nigdy. Wiec zmienie opis jesli jest bledny. Dziki , informacja o wygladzie Rihwena byla poprawna. No i nie o ten blad chodzilo.


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 10, 2006 9:25 am 
Farmer z przyczepką


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 884
Chromat (!empty($user->lang['WROTE'])) ? $user->lang['WROTE'] : ucwords(strtolower(str_replace('_', ' ', 'WROTE'))):
(Sugestia by Dziki, zeby nie bylo ze plagiat)


od juz mogels sobie odpuscic :)
wiedze sam zkumulowales w tym poradniku wiec chyba nie maozna mowic o plagiacie (bo nie pamietam zebym zrobil poradnik dla mp zawierajacy jakakolwiek wiedze o tamtych petach)

smialo mozesz skasowac :)

_________________
Obrazek Adventurer


Góra
 Zobacz profil  
 

 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 14, 2007 5:54 pm 
Wanna-Be Farmer


Dołączył(a): Pt paź 13, 2006 1:00 am
Posty: 26
Mala sztuczka do PvP - jesli twoim przeciwnikiem jest nanoskiller z dodatkami uzywajacy np.cm(composite mastery) rzuc mu obojetne jakiego mocha...juz ma po cm :D Bardzo skuteczne przeciwko engim.wyzszy buff deletuje composita i pet engiego staje sie maskotka.


Góra
 Zobacz profil  
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  


cron